14 augustus 2014

Verjaardagscadeautje Menzis & HEMA

Op m'n verjaardag krijg ik een mailtje van mijn zorgverzekeraar Menzis:
Beste meneer Den Heijer,

Wij wensen u vandaag een feestelijke dag toe. En omdat we uw verjaardag graag met u willen vieren, hebben we een leuke verrassing voor u. Er staan een aantal cadeaus voor u klaar, waar u uit kunt kiezen. Ga dus snel kijken!
Tof dat ze aan me denken! Direct maar op het linkje klikken. Het blijkt dat ik kan kiezen uit wat kortingen op producten die ik toch nooit zal gebruiken en.....een gratis HEMA-appeltaart! Ik wil de dag na mijn verjaardag trakteren op m'n werk, dus snel bestellen dan maar! Helaas gaat dat minder soepel dan verwacht...

1) als ik heb gekozen voor de taart, dan moet ik eerst met mijn DigiD inloggen (!) op het beveiligde gedeelte van de Menzis-website. M'n DigiD gebruiken voor het bestellen van een appeltaart....alsof ik mijn lunch in een kluis bewaar....

2) vervolgens moet ik door wat schermpjes klikken waarin mijn adresgegevens staan genoteerd om zo de voucher te kunnen bestellen. Vreemd, want de hele bestelling wordt digitaal afgehandeld, dus waarom moet ik hier mijn adres invoeren?

3) als de bestelling is afgerond, krijg ik eerst een mailtje van Menzis dat ik mijn bestelling heb gedaan en "dat ik de bestelling zo snel mogelijk via e-mail ontvang". Vol spanning wacht ik af!

4) krap een minuut later weer een mailtje van Menzis: de beloofde voucher! Waarom het vorige mailtje gestuurd is, is me een raadsel, maar de buit is in ieder geval binnen.

5) ik sta al bijna met m'n jas aan om naar de HEMA te gaan als ik lees dat ik de taart eerst moet bestellen. Eerst dus maar even naar de HEMA-website.

6) op de HEMA-website moet ik eerst het barcodenummer van de grote barcode op de voucher invullen. 


7) in het volgende scherm moet ik mijn taart in het winkelmandje doen. Eh....was dat niet al eerder duidelijk?

8) vervolgens moet ik een HEMA-account aanmaken om deze bestelling te kunnen doen. Half huilend geef ik mijn mailadres aan de site, wetend dat ik hiermee weer een vrijbrief geef voor een berg spam van de rookworstenverkopers. Natuurlijk klik ik daarbij weer per ongeluk een scherm weg zodat ik weer terug kan naar stap 6


9) nadat ik weer op schema ben moet ik aangeven wanneer ik de taart wil ophalen. De optie 'NU' blijkt helaas niet te bestaan. Het blijkt dat ik op z'n vroegst pas over 2 dagen mijn taart kan ophalen, twee dagen na mijn verjaardag. Handig...


10) eindelijk dan de bevestiging dat ik mijn taart kan ophalen....maar weer een bevestigingsmail! Mail nummer vier voor die vervloekte appeltaart. 

Beste Menzis & HEMA, ik waardeer het enorm dat jullie me verrassen op mijn verjaardag, maar kan deze bestelling niet wat simpeler tot stand worden gebracht? 
 

Geen opmerkingen: