6 februari 2016

Gelukkig is er carnaval in Delft!

Sinds een aantal weken woon ik (weer) in Delft. In de binnenstad nog wel, in een stad die vooralsnog mijn favoriete stad is om in te wonen. Historie, een prachtige binnenstad, alles op fietsafstand en een prima verbinding met de rest van Nederland: Delft heeft het allemaal!

Delft heeft helaas ook nog een ander uniek iets: een carnavalstraditie. Uniek, omdat vrijwel geen enkele stad in de Randstad carnaval zo 'groot' viert. Nu heeft Delft naar verluid ook het grootste aantal carnavalsverenigingen van alle steden boven de grote rivieren, dus zo gek is dat ook weer niet. Irritant is het wel in de carnavalsperiode, zeker als je op zaterdagmiddag daardoor zo ongeveer je bureaustoel uit getrild wordt door diverse dweilorkesten.

Toch berust ik in mijn lot als 'Grachtengordelbewoner' van Delft. Er bestaan namelijk figuren als deze en deze die ik nog veel minder graag in mijn buurt wil hebben. Dan toch liever maar een paar uurtjes hoempapa-muziek voor m'n huis...


De carnavalsoptocht kwam vanmiddag akelig dichtbij...

Geen opmerkingen: